Grove VenturesFebruary 17th, 2023

קרן הון הסיכון הטובה בישראל לפי בחירת היזמים 2023 – Grove Ventures

קרן הון הסיכון גרוב ונצ’רס שמחה להיכלל בדירוג היוקרתי של בחירת המייסדים – במיקום הגבוה ביותר מבין קרנות ההון סיכון בישראל.

בדירוג קרנות ההון סיכון של “בחירת המייסדים” (‘Founder’s Choice’) בחודש פברואר 2023 הגיעה גרוב ונצ’רס למקום ה-26 כקרן הון סיכון המועדפת על מייסדי סטארטאפים.

210 קרנות הון סיכון מכל העולם נכללו ברשימה, וגרוב ונצ’רס היא הקרן הישראלית היחידה שנכללה בה בדירוג הנוכחי.

קרן ההון סיכון Khosla Ventures הותיקה, שהוקמה על ידי וינוד קוסלה ומוכרת בזכות השקעותיה ב-Square ו-GitLab, מוקמה במקום הראשון, כשהיא דוחקת את קרן יוניון סקוור (Union Square Ventures) ממנו, לאחר שהובילה בדירוג הקודם שפורסם בספטמבר 2022.

אנו גאים שגרוב ונצ׳רס דורגה כה גבוה בשורה אחת עם קרנות הון הסיכון הטובות בעולם, מה שמהווה הוכחה נוספת לשותפות יוצאת הדופן ולתמיכה שאנו מעניקים לחברות הפורטפוליו שלנו.

אודות “בחירת המייסדים”
“בחירת המייסדים” הנה רשימה של קרנות הון סיכון מובילות המדורגת על ידי מייסדים ומייסדות של חברות סטארט-אפ ברחבי העולם.
הרשימה נוצרה על ידי המתכנתים ג’רי יה ודניאל טאו, בתמיכתו של רוי בהט מ-Bloomberg Beta, ומספקת למייסדי חברות סטארט-אפ הזדמנות ייחודית להצביע לאחר אימות זהות בעילום שם על הקרנות המועדפות עליהם.
על ידי איסוף ועיבוד משוב ממקימי חברות שעבדו עם קרנות הון סיכון. המערכת שבנו מספקת תובנות לגבי איכות השותפות שמציעות הקרנות ליזמים.
דירוג כנה ומתעדכן זה של היזמים מספק תובנות חשובות למייסדים חדשים של סטארטאפים המחפשים אחר קרנות הון סיכון שיציעו שותפות אידיאלית, ובמקביל הוא מאפשר לחברות הון סיכון להבין כיצד הן נתפסות בעיניי מייסדי החברות בהן הן משקיעות.

גרוב ונצ׳רס – קרן הון הסיכון מספר אחת בישראל על פי בחירת היזמים

בחירת קרן הון סיכון כשותפה היא החלטה משמעותית העומדת בפניי כל מייסד ומייסדת במסע היזמי. החיפוש אחר שותף הון  שמזדהה עם החזון, הערכים ושאיפות הצמיחה של החברה הוא לא תמיד  משימה פשוטה. מתוך הכרה באתגר הזה, גרוב ונצ’רס מחויבת למתן תמיכה וערך לחברות הפורטפוליו שלנו כבר מהשלבים המוקדמים ביותר

גרוב ונצ’רס היא קרן הון סיכון מובילה המנהלת כחצי מיליארד דולר ומשקיעה ביזמים ישראלים פורצי דרך בשלבים מוקדמים. הקרן מתמקדת בחברות המפתחות מוצרים וטכנולוגיות שמגדירים את ה’Deep Future’ – עתיד המעוצב כעת על ידי צוותים המובילים שינוי מהותי בתעשיות בהן הם פועלים במגוון תחומים כגון מחשוב קצה, מחשוב ענן ומרכזי נתונים, בינה מלאכותית ואוטומציה ועוד.

עקרונות הליבה של גרוב ונצ’רס  הם 1 – האמונה כי אנשים הם הלב בכל הצלחה  ו-2 – לסייע ביצירת ערך בכל פעילות שאנו מבצעים. הצוות של גרוב ונצ’רס מורכב משילוב דינמי של משקיעים מנוסים, לצד יזמים מוכרים שבנו חברות ענק. המומחיות המגוונת הזו מאפשרת לנו להציע לסטארט-אפים את ההדרכה, הסיוע והמשאבים הדרושים כדי להפוך את הרעיונות שלהם לחברות מצליחות.

כיצד דורגו קרנות ההון סיכון הטובות ביותר?
כאמור, “בחירת המייסדים” היא מערכת דירוג המבוססת על איסוף ועיבוד משובים אנונימיים ממייסדים שעבדו עם מספר קרנות הון סיכון. מערכת הדירוג משתמשת אך ורק בנתונים ממייסדים, כאשר רק חברות הון סיכון עם יותר מ-100 השוואות ממייסדים נכללות ברשימה.
כדי לקחת חלק בתהליך, המייסדים נדרשים לעבור אימות על ידי כניסה לחשבונות הלינקדאין שלהם. לאחר האימות, המערכת של “בחירת המייסדים” משווה את הדאטהבייס המקיף של Crunchbase כדי לזהות את משקיעי ההון סיכון הקשורים למייסדים. לאחר מכן מוצגת למייסדים סדרה של בחירות ראש בראש. הם מתבקשים לסמן את אחת מהקרנות בהתאם לשורה של שאלות מגוונות, כגון “איזו (קרן הון סיכון) היית מעדיף לקבל כמשקיע?”

בדירוג האחרון נרשמה עלייה יוצאת דופן בהשתתפות מייסדי סטארטאפים, עם משוב שסופק על ידי קבוצה של 1,077 מייסדים מרחבי העולם, כמעט פי 3 מגודל המדגם בדירוג הקודם, 689 מתוכם הם מייסדים המצביעים בפעם הראשונה. הגידול בהשתתפות מוסיף הקשר מדויק יותר, ומבטיח ייצוג מקיף יותר של נוף ההון סיכון העולמי.

אנו גאים כי גרוב ונצ’רס היא הקרן הישראלית היחידה שנכללה השנה בדירוג במקום כה גבוה ברשימת Founder’s Choice.

לסיקור הבחירה בגרוב ונצ’רס כקרן הון הסיכון הישראלית היחידה שנכללה בדירוג באתר טק12:

https://www.tech12.co.il/index-investments/Article-6c2e1730f055681026.htm?partner=lobby

    Sign up for our mailing list